MOTORS24 TV

Tehnika TV - Onewheel

Tehnika TV - Onewheel

Lõpuks on saatesse jõudnud üherattaline rula nimega Onewheel. Millele Kaspar proovib peale astuda, aga Glenile tuleb hoopis pisar silma – miks, selgub saatest. 

UUED MUDELID

Motors24 proovisõit - Renault Megane R.S. Trophy

Motors24 proovisõit - Renault Megane R.S. Trophy

Megane R.S on saanud veel võimsamaks ja kiiremaks ning lisanime Trophy - ikka selleks, et Honda Civic Type R-iga veel jõulisemalt rinda pista.  Trophy tähendab ka seda, et see 1.8-liitrine mootor sai ...

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm (1)

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Fotod: Raivo E. Tamm


Jätkuvalt kutsutakse Toomas Hussari mängufilmi „Seenelkäik“ rahvusvahelistele filmifestivalidele. Ka nüüd, mil juba pea kaks aastat möödunud selle maailma esilinastusest. Minu, kui filmi ühe peaosatäitja jaoks tähendas see mais personaalset kutset Madeirale.
Olin kuulnud sealsest kaunist loodusest. Hingetuks võttis ka maailmakuulus Reid’s Palace viietärnihotell Madeira pealinnas Funchalis, kuhu mõned festivalikülalistest majutati ülimat luksust nautima.
Teel lennujaamast eelmainitud hotelli märkan ühtäkki meie ees sõitmas Rolls-Royce Silver Cloud II. Nii avanevad mu silmad ka saarel ringi sõitvate haruldaste autoklassikute osas.

Minu esimene kohtumine legendaarse Jaguariga

Hotelli fuajeest leian bukletid, mis reklaamisid vahetult pärast filmifestivali sama hotelli ees toimuvat traditsioonilist klassikaliste autode šõud. Varasemate aastate kokkutulekute piltidelt nägin, et kogu hotelliesise tänava liiklus sulgub tänu sadadele sinna pargitud uunikumidele.
Järgnevatel päevadel hotellist kinoteatri poole kõndides näen ikka mõnd endavanust autoiludust mööda põristamas. Festivali avamisele sõidutatakse mind aga just selle 1959. aasta Rollsiga. Pikk uunikumide kolonn järel, kus filmiinimesi ja suursaadikuid ning loomulikult ka festivali patroon, Portugali õiguspärane troonipärija, Dom Duarte Pio, Braganza hertsog.
Kinoteatri ees kiiskab silmi pimestavalt ilus Jaguari rodster, mis nööridega rahvast eraldatud. Auto kõrval suur plakat, mis põhjendab selle auto siinviibimist – seal peal on Hollywoodi filmikuningaks kutsutud Clark Gable’i foto – tema oli mees, kes kunagi sai esimese tootmisse jõudnud sensatsioonilise sportauto õnnelikuks omanikuks, aasta oli siis 1949. Temagi oli autohull, nagu enamus meessoost filmitähti. Talle transporditi Inglismaalt Jaguar XK120 rodster kerenumbriga 670003.

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Mis teeb sellest Jaguarist sportautode esiisa?

Kõigepealt ajaloost, mis teeb sellest autost midagi väga erilist?
Jaguari autod pärinevad kahe Williami, mootorrattaentusiastide William Lyons’i ja William Walmsley 1922. aastal Inglismaal, Lancashire’is asutatud mootorratta külgkorve tootvast firmast Swallow Sidecars.
Garaažis alustanud firma kasvas ja kolis muule briti tööstusele lähemale ning avas 1928. aastal tehase Coventry’s, seal nägi ilmavalgust 1931. aastal ka nende esimene sportlik auto, millel nimeks SS 1. Sellele järgnes lahtine versioon SS 2. 1935-ndast aastast hakati SS‘ile lisaks kasutama autodel ka nime Jaguar. Jaguar SS 100 omandas juba legendaarse kuulsuse. 100 tähistas auto kiirust, 100 miili tunnis, ehk siis 160 km/h, mis oli toona väga kõva sõna. Kahekohalisi rodstereid toodeti vaid 310 tk.
Teise maailmasõja järel oli SS lühend omandanud hoopis teistsuguse tähenduse. Sellest ajast peale kandsid autod Jaguari nime.
Sõja ajal jõuti mõttele hakata ka mootoreid oma autodele ise tootma. 1948. aastal tuldi Londoni Earls Court’i autonäitusele välja esksperimentaalse (seda sõna tähistas X) mootoriga (mille koodnimeks oli K) ja selle mootori ümber oli esialgu ehitatud auto, mis kandis nime XK 100 lahjema mootori ja XK 120 võimsama mootori puhul. 120 tähendas, et noolja ja lainja kujuga autoga saab selle mootoriga sõita vabalt kiirusega 120 miili tunnis (192 km/h).
Nüüd aga saabus läbimurdehetk: Sir William Lyonsi ehk Mr. Jaguari loodud mootori ümber disainitud madal, pika ninaga kahekohaline sportauto võlus ja vapustas sedavõrd nii kõiki näitusekülastajaid, kui kogu automaailma, et seda võib vabalt nimetada sportauto kui sellise sünniks. Sir Lyons arvas, et ehk toodetakse neidki rotstereid kusagil paarisaja piires, kuid tellimusi tulvas katkematult ja kokku toodeti neid aastani 1954 12087 tk. Nii nagu üks esimesi neist tarniti hr. Gable’ile, läks ka edaspidistest autodest 60% USA-sse.

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Elegantse Jaguari suur edu

Peadpööritava edu keskel lahjema, reasneljase mootoriga XK100 üldse tootmisse ei jõudnudki. XK120-t on kolme tüüpi – peene esiklaasiraamiga rodster, kupee ja „drop head“ kupee, ehk kvaliteetse, eemaldatava riidekatusega lahtine auto, millel käis ka veel tagumine „klaas“ tõmblukuga küljest ära.
Kinnine kupee on rohkem art deco stiilis, veidi sarnane Bugatti Type 57-ga. Kuid kogu sõjajärgne kirg kiiruse, luksuse ja lõbu järele sai glamuurse kehastuse just rodsteris. Pikk mootorikatte osa ja madalal istumine ning sujuvalt kaduv tagaosa moodustvad unustamatult kauni välimuse.
Mootor, mis seda ilu väärikalt edasi liigutas, oli võimekas tänu oma ülapaigutusega kahele nukkvõllile. Seda 3,5 liitrist reaskuuest mootorit arendas Jaguar edasi ja kasutas veel lausa eelmise sajandi viimasel kümnendil.
Väga hea teelpüsivus saavutati tänu madalale raskuskeskmele, esirataste sõltumatule vedrustusele ja teleskoopamortisaatoritele. Esimesed mudelid valmistati alumiiniumist kerega saarepuust raamidele. Hiljem, kui otsustati masstootmisele üle minna, stantsiti kered terasest. Need said üllatuslikult isegi kergemad, kui alumiiniumautod. Samas tulvas tellimusi muudkui juurde tänu suhteliselt odavale hinnale.
Sportauto puhul sai määravaks ikkagi kiirus. Tavakonveieril toodetud autoga sõideti 30. mail 1949. aastal Belgias, Jabbeke kiirteel, kiirusrekord 132,6 miili tunnis (213,4 km/h). XK120-st sai sel hetkel maailma kiireim seeriatootmises olev auto. Samasuguse ehk siis tavalise, tootmisliinilt tulnud autoga saavutati 1950. aastal Le Mans’i võidukihtamisel 12.koht.
XK120 pani aluse kogu edasisele Jaguaride arenguloole päris pikaks ajaks, sest ka juba väga laialt tuttav sedaan Jaguar Mk II ehk hilisema S-Type’i eelkäija on samuti väga tugevalt mõjutatud XK120 kujunduselementidest.

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Päevadega kasvav kuulsus avab uksed

Mida päev edasi, seda enam Madeira filmifestivalil „Seenelkäiguga“ fänne kogun. Leian lõpuks tee ka tolle Madeira autokaunitari omanikuni. Tegu on kohaliku skulptoriga, kes on kujundanud ka festivali auhinna, Laurisilva Forest Ambassador Award seinatahvli.
Õhtuste koosviibimiste ja keskustelude käigus jõuab jutt ka minu autoajakirjaniku karjäärini. Festivali viimasel päeval langevad Jaguari ümbritsenud piirdeköidikud ja me läheme skulptorihärra Ricardo Veloza’ga seda 65 aastat vana sportautot proovima. Härra on võibolla oma rodsterist napilt vanem, kuid särasilmne ja elurõõmus ning sobib ideaalselt selle inglise sportautoga kokku. Esialgu teeb ta mulle laia naeratusega veidi shõud – kihutame ühte ülesmäge kerkivasse tunnelisse, kus ta siis laseb kolmanda käigu lõpuni lahti joosta. “Oo mu jumal!” Kuidas see elukas nüüd kiirendas ja milline jaaguari möire tunnelis kõmises! Päevavalguse kätte jõudes naeran juba mina ja mitte sugugi hääletult. Ja siis küsib Ricardo: “Soovid ka proovida?”
Vastan: “No mis te siis mõtlesite!?”

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Ülevad tunded, kiirus. Pidureid pole!!!

Kausjad sportistmed imevad endasse, hilisematel mudeli edasiarendustel tuli ka diivanseljatugesid. Siiski, kaks eraldi seljatuge tunduvad lahedamad. Sisenemine käib hõlpsalt, kuigi iste on lihtsalt põranda peal ja vähese kliirensi tõttu justkui otse asfaldi peal. Pedaalid kaugel ees, isteasend suure rooliratta taga nagu vormelis.
Ilm on soe, ma ei saa üldse aru, kas tuult tuleb kauni püstise esiklaasi tagant salongi või mitte. Ilmselt ei pane seda lihtsalt tähele, sest uskumatu kiirendus muudab kogu vere soontes puhtaks adrenaliiniks.
Et nii vana masin sellise välguna edasi sööstab, on täiesti vapustav. Loomulikult pole nullist sajani number mingi neli või viis sekundit, ikka poole rohkem, ehk siis täpselt 10 sekundit. Niivõrd vana tehnika keskel mõjub tavalise tänapäeva kesklassi auto kiirendus, nagu praegu Ferraris või Lamborghinis. Kõik on lihtsalt väga ootamatu.
Hea kiirendus nõuab häid pidureid. Neid pole. Nii ees kui taga on trummelpidurid, mis võrreldes tänapäevastega töötavad ülikehvalt. Ricardo näitab mulle käega aegsasti enne iga kurvi, et aeglustaksin. Ka neljakäigulise manuaalkastiga tuleb rahumeelselt ringi käia, et mitte hammasrattaid ragisema lasta. Korra õnnestub seda teise käigu puhul siiski teha. Püüdsin laugemas kurvis kolmandalt käigult teisele vahetada.
Vahegaas, nagu kooliajal GAZ 53-ga õpetati…
Jaguar XK120-ga sõitmine on unenäoline kogemus, minus tulvavad vaid soovid: et see sõit ei lõppeks, tahan omale ka just sellist autot, et jõuluvana oleks olemas!
Sestap pole ka ime, miks Ricardo Velozo selle auto ostis - see oli üks tema ammune unistuste auto.
Tal õnnestus oma unistus täita 1964. aastal, kui mees ostis tookord valget värvi auto USA-st, Charleston’ist. Selleks ajaks oli 1949. aastal valminud ja 1950 USA-sse transporditud rodsteril olnud palju omanikke ja auto oli väga kehvas seisus. Ricardo restaureeris teda neli aastat.

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Kuigi autol on peal originaalne seritifikaat selle kohta, et tegu on originaalse koopiaga Jabbeke rekordautost, mis oli samuti valge, värvis Ricardo oma auto siiski hõbehalliks, mis oli samuti algaastate tehasevärv. Tegelikult näeb just selline hõbedane Jaguari sportauto eriti arhailine välja ja tänaseks juba veidi vananena mõjub justkuikui olekski tehastest nõnda 65 aastat tagasi välujunud.
Madeiral, vulkaanilisel mägimaastikul on kapoti all möirgavad 160 hobujõudu väga vajalikud. Oleks vaid ka pidureid piisavalt. Paljud XK120 omanikud vahetavad trummelpidurid ketaspidurite vastu välja, kuid hr. Velozo hoiab kiivalt originaalsust.

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm

Mootor näeb ehe välja, pakiruum taga on päris mahukas, alasektsioonis võtab ruumikust vähemaks täismõõdus ja ikka kodarveljel olev tagavararatas. Pakiruumiluugi siseküljel on näha saarepuust raamistikku. Pakiruumiluuk, mootorikatte luuk ja uksed on sellel autol alumiiniumist.

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm


Härra on ka Inglise XK120 omanike klubi liige, see on väga oluline tagavaraosade hankimiseks. Tänaseks on auto läbisõit 316 843 miili ehk 509 909 km. Vähemalt korra nädalas üritab ta ikka autoga sõita. See pole eriti keeruline saarel, kus iial talve pole. Ta on osalenud ka 2000. aastal London – Lissabon Historic Rallye’l, kuid tegu polnud väga meeldiva elamusega. Auto tuleklaasil on ka Mille Miglia kleebis, kuid selle andis talle ta poeg, kes osales võistlusel sarnase Jaguariga.

Raivo E. Tamm: JAGUAR XK120 – sportauto sünonüüm


Rallidel osalemine on omaette elamus – tean seda omast käest. Taolised sõidud toimuvad alati väga looduskaunites paikades ja ülimalt meeldivas seltskonnas. Osalesin ise 1958. aasta MG MGA-ga 2010. aasta Elba Historic Rallye’l. Ricardo möönab, et Madeiralt on väga kulukas mujale maailma seda autot transportida, lisaks kuluv aeg. Tedagi on Mille Migliale kutsutud, kuid härra tunneb, et ei suuda nii kaugele nii lühikese ralli tarvis minna. London – Lissabon oli pikem ettevõtmine ja sestap talle palju motiveerivam.
Mäletan, et mõlgutasime koos paarimehega Elba mägiserpentiinidel MGA roolis mõtteid sama kaunist kuid just võimsamast Austin Healey’st. Sellistes madalates sportautodes tekib kohe paratamatult „need for speed“. XK120 on küll tollest MGA-st kümne aasta võrra eakam, kuid kiirendustunne on jalustrabav ja täiel rinnal nauditav.

Olen tuhandest tänulik senjoor Velozole. Ta kiirustab taas kino ette pargitud auto juurest edasi, mina aga jään heldinult veel kaua ümber selle kaunitari käima. Ja pildistan ja pildistan ja siis enam ei tea, kuhu veel minna või mida üldse veel teha… Taas kord käisin ajamasinaga kusagil väga kaugel ära.

Funchal, Madeira


 

KOMMENTAARID

Romet 26. juuni 2014  17:03 Ebasobiv kommentaar
Muhe lugemine! :)
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Tehnika TV - Onewheel

Tehnika TV - Onewheel

Lõpuks on saatesse jõudnud üherattaline rula nimega Onewheel. Millele Kaspar proovib peale astuda, aga Glenile tuleb hoopis pisar silma – miks, selgub saatest. 

Motors24 proovisõit - Renault Megane R.S. Trophy

Motors24 proovisõit - Renault Megane R.S. Trophy

Megane R.S on saanud veel võimsamaks ja kiiremaks ning lisanime Trophy - ikka selleks, et Honda Civic Type R-iga veel jõulisemalt rinda pista.  Trophy tähendab ka seda, et see 1.8-liitrine mootor sai ...

Xtra Motors - Mercedes-Benz Star Experience 2019

Xtra Motors - Mercedes-Benz Star Experience 2019

Silberauto ja Mercedes-Benz korraldasid ka sellel aastal proovisõidupäeva, mis kandis nime Mercedes-Benz Star Experience. Nagu heaks tavaks saanud, siis oli proovimiseks nii AMG mudelid ringrajal kui ka muudki ...

Tehnika TV - IFA 2019

Tehnika TV - IFA 2019(5)

Täna saab läbi järjekordne IFA ja Glen on järjekordselt Berliinist tagasi asjade ja juttudega.

Motors24 proovisõit - Seat Tarraco

Motors24 proovisõit - Seat Tarraco(17)

Tarraco on esimene linnadžiip Seati valikus, millel saab näha autotootja värsket disainikeelt ning millel on valikus ka 7 istekohta.  Proovisõiduauto tehnilised andmed (Seat Tarraco 2,0 TSI ...

Tehnika TV - Citycoco elektriroller

Tehnika TV - Citycoco elektriroller

E-roller andis meile proovimiseks ühe paksurattalise elektriliikuri, millel nimeks Citycoco CP-1. Kuidas proovimine läks, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Porsche Cayenne Turbo Coupé

Motors24 proovisõit - Porsche Cayenne Turbo Coupé(14)

Kaspar on senimaani alati rääkinud, et Porsche Cayenne on üks kõige parem linnadžiip. Aga paraku pidi ta oma arvamust hiljuti muutma, sest tegelikult on üks teine džiip veel parem kui Cayenne..    ...

 
Truck Motors - uus Mercedes-Benz Actros

Truck Motors - uus Mercedes-Benz Actros(1)

Uue Actrose suurimaks väliseks uuenduseks on kindlasti suurte küljepeeglite kadumine ning nende asendamine kaamerate ja ekraanidega. Aga see pole sugugi ainus uuendus, sest auto on saanud ka palju targemaks ja ...

Bike Motors - Honda Gold Wing Tour DCT

Bike Motors - Honda Gold Wing Tour DCT(4)

Honda "kaherattaline auto" on nüüd väiksem ja kiirem. Aga kas ka parem?

Tehnika TV - Sony ja Sennheiser

Tehnika TV - Sony ja Sennheiser

Vaatamata kilomeetripikkustele nimedele, on tuliuued Sony WF-1000XM3 ja vähem-uued Sennheiser Momentum True Wireless väga miniatuursed kõrvaklapid ehk moodsalt väljendudes nuppkuularid. Sony on neisse ...

Motors24 proovisõit - Jeep Wrangler

Motors24 proovisõit - Jeep Wrangler(1)

Jeep Wrangler on üks legendaarne maastikuauto, mis on tuntud oma heade maastikuomaduste, aga ka kohati robustsevõitu sõiduomaduste poolest. Uus mudel on nüüd küll väidetavalt oluliselt kasutajasõbralikum, aga ...

Truck Motors - Scania Driver Competition 2019 finaal

Truck Motors - Scania Driver Competition 2019 finaal

Risto, kes armastab aeg-ajalt veokijuhtide võistlustel käia, osales ka sel kevadel Scania Eesti poolt korraldataval Scania Driver Competitionil. Seal läks tal seekord aga suisa nii hästi, et Eesti esinumbrina ...

Tehnika TV - GPad Evo Max ja GPad Blade rulad

Tehnika TV - GPad Evo Max ja GPad Blade rulad

GPad on valmis saanud kaks uut rula, millest üks on kiire ja teine on ilus. Kui kiire ja kui ilus, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Volvo S60 T5

Motors24 proovisõit - Volvo S60 T5(15)

Volvo sõnul on S60 puhul tegemist eelkõige juhile orienteeritud autoga. Ja see on ilmselge vihje, et kuulsale Saksa kolmikule on proovitud taaskord konkurenti luua.  Nagu tavaks saanud - 2-liitrine ...

 
Tehnika TV - Google Pixel 3a ja 3a XL

Tehnika TV - Google Pixel 3a ja 3a XL(1)

Google Pixel 3 ja 3 XL olid, või õigemini on väga head nutitelefonid. Aga mitte just liiga odavad. Seda viga proovis Google parandada a-nimeliste säästuversioonidega. Kui hästi see õnnestus, selgub saatest.

Tehnika TV - Honda Super Cub

Tehnika TV - Honda Super Cub(3)

Rohkem kui sada miljonit inimest on otsustanud, et just see kaherattaline liikur on nende jaoks parim. Kas nad tegid ka hea otsuse, võib selguda saatest.

Motors24 proovisõit - Porsche 911 Carrera 4S

Motors24 proovisõit - Porsche 911 Carrera 4S(16)

See võib tunduda küll uskumatuna, aga Posche on oma raudvara ehk 911 suutnud veel paremaks autoks teha. Ja muide - see ei ole mitte mingisugune facelift, vaid tegu on täiesti uue autoga. Kuju kõlab ...

Xtra Motors - 3 ägedat autot ringrajal

Xtra Motors - 3 ägedat autot ringrajal

Mazda MX-5, Renault Clio R.S. Trophy ja Kia Proceed GT-l tunduvad esmapilgul täiesti erinevate autodena - meie aga viisime need kõik kolm auto24ringile ja leidsime neil siiski mitmeid ühiseid jooni. Millised ...

Tehnika TV - Tollised Canonid

Tehnika TV - Tollised Canonid

Peale mõningat pausi on Canon otsustanud üllitada korraga kaks pisikest ühetollise sensoriga kaamerat G5 X Mark II ja G7 X Mark III, mis peaksid lähiajal müügile jõudma. Miks neist on põhjust rääkida, selgub ...

Tehnika TV - FlyKly

Tehnika TV - FlyKly(2)

Milline on ilma ühegi juhtmeta elektriratas ning mis vahe on rattal ja rattal, selgub saatest.

Bike Motors - Honda Monkey Z125M

Bike Motors - Honda Monkey Z125M(3)

Kuidas sobitub kuuekümnendatest alguse saanud minimotikas tänase päevaga, selgub saatest.

 
Tehnika TV - Bolt vs CityBee tõukerattarent

Tehnika TV - Bolt vs CityBee tõukerattarent(3)

Kui hästi või halvasti laabub asjatundmatutel turistidel elektritõukside laenutamine, selgub saatest.

Eesti meeskond läheb Amsterdam-Budapest retrorallile

Eesti meeskond läheb Amsterdam-Budapest retrorallile

Budapesti ralli (The Budapest Rally) on Amsterdamist, Brüsselist, Lyonist ja Pariisist algav ning mööda maalilisi teid läbi Euroopa kulgev retroralli, mille lõpp-punktiks on Budapest. Teadaolevalt ainuke ...

Xtra Motors - BMW M Town

Xtra Motors - BMW M Town(1)

Ühel kuumal suvepäeval kutsuti meid külla BMW M-linna. Kus asub M-Town ja mis seal täpsemalt toimus, näed juba videost. 

Racing Motors - Andres Arnoveri Ford Mustang

Racing Motors - Andres Arnoveri Ford Mustang

Kui me Andresel eelmisel korral külas käisime, oli see sinine Mustang tema jaoks nii uus asi, et ta polnud sellega isegi veel kordagi rajale sõitma jõudnud. Seega nüüd uurimegi Andreselt, et kuidas olid uue ...

Tehnika TV - DJI Osmo Action

Tehnika TV - DJI Osmo Action

Kas Osmo Action lendab paremini kui GoPro Karma, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Toyota RAV4

Motors24 proovisõit - Toyota RAV4(46)

Kui esimese põlvkonna RAV4 puhul oli tegu kompaktse linnadžiibiga, siis tänaseks on auto pikkusele lisandunud pea pool meetrit ning tegu on ühe igati suure ja mahuka pereautoga.  Nagu Toyotadel kombeks ...

Tehnika TV - Scott ja Cube

Tehnika TV - Scott ja Cube(2)

Täna on teemaks elektrilised jalgrattad ehk pedelecid. Kas elektriline maastikuratas on hea mõte ja miks on Boschi keskjooksumootor parem rummusisesest, selgub saatest.

 
Motors24 proovisõit - Lexus UX 250h

Motors24 proovisõit - Lexus UX 250h(4)

Lexuse tootevalikust on senimaani puudunud väike linnadžiip. Nüüdseks on see viga parandatud ning uus väikeauto kannab nime UX. Ja loomulikult, nagu Lexusele kohane, on see auto saadaval ka hübriidina.  ...

Motors24 proovisõit - Porsche Super traktor

Motors24 proovisõit - Porsche Super traktor

Kevadel, samaaegselt Porsche 992 Eesti esitlusega, sai Porsche Eesti töökojas valmis ka üks põnev Porsche nime kandev neljarattaline, mis aga pole sugugi sportauto ja kannab nime Porsche-Diesel Super 308N. 

Tehnika TV - Nokia 9 Pureview

Tehnika TV - Nokia 9 Pureview

Aastad mööduvad, aga Pureview jääb. Kuidas need aastad Nokia ambitsioonikale supertelefonile on mõjunud, selgub saatest.

Dr. Dip – Auto dip ja iluteenused, 2. osa

Dr. Dip – Auto dip ja iluteenused, 2. osa(2)

Jätkame "ilusalongi" juttudega ning oleme külas Dr. Dipil, kus Kaspari Mercedes on läbimas põhjalikku noorenduskuuri ning vaatame, milline siis näeb välja auto 4 päeva hiljem. 

Motors24 proovisõit - Audi e-tron

Motors24 proovisõit - Audi e-tron(14)

Elektriautod muutuvad üha sarnasemaks "tavaliste" autodega - seda võib öelda nii Jaguar I-Pace'i kui ka Nissan Leafi teine generatsiooni kohta. Järgmise sammu on teinud Audi, kelle uus elektriline e-tron näeb ...

Dr. Dip – Auto dip ja iluteenused, 1. osa

Dr. Dip – Auto dip ja iluteenused, 1. osa

Seekord sõidab Kaspar oma autoga otse "ilusalongi", mil nimeks Dr. Dip. Aga enne iluprotseduuridega alustamist räägime ka plastidipist ning vesiprindist, millega on võimalik lihtsasti oma autot omanäolisemaks ...

Tehnika TV - Elektrilised tõukerattad, 2.osa

Tehnika TV - Elektrilised tõukerattad, 2.osa(2)

Täna on vaatluse all neli kõikide miilide tõuksi – GPad Joyride, Minimotors Speedway IV, Inokim OX ja Minimotors Dualtron Ultra. Kas mäkketõusu võidab innukas spordimees jalgrattal või vastupidi, selgub ...

 
Motors24 proovisõit - Mazda 3

Motors24 proovisõit - Mazda 3(22)

Uus Mazda 3 on hetkel üks kõige ilusama välisdisainiga Jaapani luukpärasid - ja lisaks sellele on ka auto sees leiduv materjalivalik vägagi kvaliteetne. Mazda jätkab endiselt vabalthingavate ...

Tehnika TV - Elektrilised tõukerattad, 1. osa

Tehnika TV - Elektrilised tõukerattad, 1. osa(4)

Täna on vaatluse all neli viimase miili tõuksi – GPad Lite Max, Ninebot ES1, Xiaomi M365 ja e-TWOW Eco. Kui kiiresti saab nendega mäest üles sõita, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz GLE 300d

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz GLE 300d(5)

Täna astub meie kaamerate ette näitleja ja naljamees Märt Avandi, kes on juba aastaid tegelenud ka heategevusliku Pardiralli korraldamisega. Kuidas aga on selle kõigega seotud Ott Tänak ning mida arvab Märt ...

Tehnika TV - Huawei P30 Lite

Tehnika TV - Huawei P30 Lite

Huawei telefonid võivad ju olla head ja ilusad, aga kas neid üldse tohib enam osta, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Land Rover Range Rover Evoque

Motors24 proovisõit - Land Rover Range Rover Evoque(7)

Kuna Evoque on algusest peale olnud pigem naistele mõeldud auto, siis kutsus Kaspar endale seekord appi hiljuti emaks saanud Getter Jaani, kellega koos nad asuvadki uut Evoque'i hindama. 

Tehnika TV - Canon EOS RP

Tehnika TV - Canon EOS RP

Miks võiks mobiili asemel teha mõned pildid fotoaparaadiga? Vastus selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Porsche Cayenne S

Motors24 proovisõit - Porsche Cayenne S(4)

Porsche Cayenne on alati olnud juhitavuse poolest üks parimaid linnadžiipe. Ja nüüd, koos viimase mudeliuuendusega, on ta tõenäoliselt ka üks kõige ilusam linnadžiip.  Cayenne S tähendab 2,9-liitrise ...

 
Tehnika TV - iPad

Tehnika TV - iPad(4)

Kaspar presenteerib uut logo ja Glen on keerulises olukorras. Millises täpsemalt, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Subaru Forester e-Boxer

Motors24 proovisõit - Subaru Forester e-Boxer(17)

Uut Subaru Foresteri asjatundmatuma pilguga vaadates võib tunduda isegi, et auto on täpselt samasuguseks jäänud. Tegelikkus on aga see, et auto täiesti uus - alates selle platvormist kuni uue hübriidse ...

Tehnika TV - Nikon Coolpix P1000 ja Sony A6400

Tehnika TV - Nikon Coolpix P1000 ja Sony A6400(5)

Täna vaatab Glen kilomeetri kauguselt Eesti lippu ja Kaspar autofookustab 0,02 sekundiga.

Motors24 proovisõit - Mercedes-AMG GT S

Motors24 proovisõit - Mercedes-AMG GT S(12)

Sportautosid, millel kapoti all üle 500 hobujõu, meie proovisõidurubriiki just liiga tihti ei sattu. Seda suurem aga oli rõõm võtta see 2015. mudeliaasta AMG GT S ning teha sellega väike proovisõit. Ja nagu ...

Tehnika TV - HTC Vive Focus

Tehnika TV - HTC Vive Focus

Olge hoiatatud – tänane saade sisaldab audiovisuaalset sisu, mis ei sobi alaealistele. Milline see sisu on, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Volkswagen Crafter

Motors24 proovisõit - Volkswagen Crafter(14)

Volkswageni kõige suuremad kaubikud ja bussid on viimase kahe põlvkonna jooksul kandnud Crafteri nime ning eelmise põlvkonna Crafter oli tegelikult hoopis Mercedes-Benz Sprinteri lähisugulane. Nüüd on ...

Tehnika TV - Huawei P30 Pro

Tehnika TV - Huawei P30 Pro(4)

Kokku 5 kaamerat ja täpselt 100 megapikslit. Ja 8,5 kordne optiline suum. Ja see pole veel kõik, sest Huawei uus superkaameratelefon näeb ka pimedas kohas. Mis seal näha on, selgub saates.

 
Motors24 proovisõit - Toyota Corolla

Motors24 proovisõit - Toyota Corolla(33)

Toyota Corolla on olnud läbi põlvkondade vaieldamatult väga populaarne auto. Seega on uuel Corollal vaja väga suured saapad täita ning lisaks peab ta suutma asendada ka puhkusele saadetud Avensist.  ...