Tegelikult oleks õige öelda: juhtmevabad kõrvapealsed aktiivse mürasummutusega kõrvaklapid hinnaga 130 kuni 499 eurot. Milline on vanade ja noorte esikolmik, selgub saatest. Jaanuarikuu Digist selgub aga nii ...
Linnadžiipide S-klass ehk Mercedes-BEnz GLS on nüüd uus nii sisult kui ka vormilt. Ja muuhulgas on see auto nüüd veel suurem nii välis- kui ka sisemõõtmetelt.
Pikk sai veel pikemaks - teljevahele lisandus ...
Volkswageni kõige suuremad kaubikud ja bussid on viimase kahe põlvkonna jooksul kandnud Crafteri nime ning eelmise põlvkonna Crafter oli tegelikult hoopis Mercedes-Benz Sprinteri lähisugulane.
Nüüd on ...
Ega ma eriti teagi sellist kaubikut, mis reaalselt ka alla 10 võtab. No mõnega venitab heal juhul 9 välja. Ja nii juba ca 20a, aegadest, mil olid veel vanakooli dislad. Niiet erilist arengut justkui pole toimunud, kuigi mootorid üha udupeenemaks muutuvad.
Iseparkiv kaubik (või misiganes auto) ei ole häbiasi. Saatejuht ei saa poindile pihta. Kui näiteks tava inimene tahab rentida mingi hetk kaubikut aga pole harjutanud, siis iseparkimine on väga tore.
Sa ise ei saa poindile pihta. Professionaalsed autojuhid ehk kasutajas-grupp ei kasuta kunagi iseparkimist.
Teistel on 2 varianti:
- õppida lõpuks ometi sõitma
- rentida kaubik koos juhiga
Ise ka mõtled mis räägid? Näiteks mul on vaja midagi vedada ja edasi-tagasi kulub 8 tundi aga keerulist parkimist on vbl ainult 2min jagu. Et rendin sellepärast prof.juhi ja pean maksma 8tunni eest???
Varsti sõidavad kaubikud ise. Pole üldse mingit proffi ega muud tegelast rooli taha vaja. Vanasti jah oli veoautojuht selline turske sell, kes ise oma kätega koorma peale viskas ja tõmbas vändast mootori käima ning ilma roolivõimendita keeras rooli nii kuis jaksas. See kõik on möödas. Täna saab igaüks suure kaubikuga hakkama.
Olen sama suurusega Ford Transitil saanud 8,2l/100. Kusjuures sõit pole maanteesõit vaid linnasõidu erinevad variandid. Veidi soovimist ja manuaalkäigukast. Automaadiga ei ole võimalik.
Ma veidi oponeeriks. Kui juhi palkamiseks raha ei ole, siis on alati võimalus ära õppida rooli keeramise imetrikid. See ei ole mingi raketiteadus.
Kokkuvõtteks sobib ütlus, et kui pea ei võta, siis võtab rahakott! :)
Teemasse ka - asjalik video Kaspari poolt.
Mõned ajad tagasi ei olnud kaubikutel ega veokitel automaatkasti. Siis olid mehed uhked et nemad oskavad ise "imet" teha ja sõita sellistega. Neil pole üldsegi vaja mingit imetriki-masinat, saavad igasugu kiiruse juures ise kangide-hoobade-heeblite-hammasratastega hakkama. Aga paraku aeg on korrektuurid teinud. Iseparkimis-lahendus on alles algus.
Naljakad on need kaubikute sõiduproovid. Sõidan ise juba 11 aastat igapäevaselt kaubikuga (Sprinter) ja praktiliselt üheski testis ei tehta proovisõitu täiskoormaga. See peaks olema testides esmane, kuidas kaubik käitub maksimaalse lubatud koormaga, sest selleks nad ju mõeldud ongi. Omast kogemusest võin öelda, et Ducato/Jumper jne ei kõlba täiskoormaga sõitmiseks, vedrustus on kohe põhjas ja vedrustel puudub igasugune käik ja sõidumugavus on alla arvestust. Tühjalt sõites seda ei saagi teada, et vedrustus tegelikult koorma vedamisega toime ei tule. Sprinter kannatab kenasti oma lubatud koorma ära ja veel enamgi, enne, kui vedrud põhja hakkava käima.
Mootori poolest on kütusekulu läbi aja olnud kaubikutel suht sama, suured kaubikud ikka 12-15 sajale, kui koorem peal. Ajaga on muutunud muidugi see, et mootorid on palju võimsamad. Proovige teha lõuna eestis üks tiir täiskoormaga vana ford transitiga. 60-70kW mootor lihtsalt ei jaksa ilma käiku vahetamata küngastest üles vedada ja kooleb nii ära, et näiteks Tatra orust saad üles kolmanda käiguga. Tänapäevased, kaks korda võimsamad mootorid veavad pikast tõusust üles kiirushoidja peal ja käiku vahetama ei pea.
Nimetatud lisad on kõik, peale pidurivõimu, mugavusvarustus, millel pole vähimatki seost sõiduoskusega. Ehk väide on ebapädev. Pigem olen nõus automaadi võrdlusega, vahe on vaid kasutustiheduses. Siit idee MNT'le, automaadi load on olemas, teeks ka iseparkimise load. :)
Ka mina naersin kunagi iseparkimis süsteemi üle. Nüüd oman autot millel see olemas. Ütlen ausalt, et minu järgmisel autol saab see ka olema. Saan ka ilma ilusti pargitud aga miks mitte lasta autol end ise parkida?
Linnadžiipide S-klass ehk Mercedes-BEnz GLS on nüüd uus nii sisult kui ka vormilt. Ja muuhulgas on see auto nüüd veel suurem nii välis- kui ka sisemõõtmetelt.
Pikk sai veel pikemaks - teljevahele lisandus ...
Tegelikult oleks õige öelda: juhtmevabad kõrvapealsed aktiivse mürasummutusega kõrvaklapid hinnaga 130 kuni 499 eurot. Milline on vanade ja noorte esikolmik, selgub saatest. Jaanuarikuu Digist selgub aga nii ...
Kui on vaja Mazda CX-3 ja CX-5 vahele üks uus mudel juurde tekitada, siis mis sellele nimeks panna? Võib kõlada uskumatuna, aga õige vastus on siinkohal CX-30 ja tegelikult on selliseks nimevalikuks ka ...
Uus, viienda põlvkonna Renault Clio näeb välja üsnagi sarnane eelmise ehk neljanda põlvkonna Clioga - tegelikkuses on aga tegu täiesti uue autoga, mis erinevalt paljudest teistest uutest automudelitest on ...
Kui sageli võib kuulda ütlust, et vaadake uut S-klassi ja siis saate teada, kuhu automaailm lähiaastatel suundumas on, siis tegelikult võib ka nii A8-l kui ka 7. seerial uusi ja huvitavaid tehnilisi lahendusi ...
Passat Alltrack on paar sentimeetrit kõrgema kliirensi, alati universaalkere ja nelikveoga Passat. Aga see roheline Alltrack on hiljuti mudeliuuenduse läbinud kõige uuem Passat.
Kõik on ...
Kas ULED, OLED ja QLED on peaaegu üks ja sama? Kas vähem kui 1000 euroga saab hea 55 tollise teleri? Kas telerit on üleüldse vaja? Mõned vastused selguvad saatest, aga pikemalt saab televiisoritest lugeda ...
Lincoln Navigator on Cadillac Escalade'i kõrval auto, mis on hea näide ehedast Ameerika luksusdžiibist. Kuidas sõidab suur, väikese stuudiokorteri mõõdus linnamaastur, selgub saatest.
Proovisõiduauto ...
Volkswagen GTI on teiste kiirete ja kuumade esiveoliste luukpärade kõrval veidi varju jäänud nii sõiduomaduste kui ka jõunumbrite poolest. Seega otsustas nüüd, napilt enne 8. põlvkonna esitlust, esiveolisele ...
Volvo XC90 teine põlvkond oli esimene "uue ajastu" Volvo, mis sai kohe vägagi populaarseks ning pälvis kiirelt ka kena portsu erinevaid auhindasid. Paraku, nagu esimeste vasikatega ikka, olid ka uuel XC90-l ...
V-klass sai hiljutise mudeliuuenduse käigus ühe väga olulise täienduse, mis muutis selle bussi palju paremaks. Mis see täpsemalt on, selgub saatest.
Proovisõiduauto tehnilised andmed (Mercedes-Benz V ...
Kui sinu liikumisvahendite hulka kuulub elektritõuks, elektriratas, elektrirula, üherattaline, Onewheel või mistahes muu personaalne elektriliikur, oled oma (e-)sõbraga väga oodatud e-liikurite hooaja ...
Laupäeval 12. oktoobril kell 12 on kõik elektriliikurite omanikud oodatud siia üritusele.
Aga miks tuleb Samsung Galaxy Note 10 asemel osta Samsung Galaxy Note 10+, selgub saatest.
Ford Ranger on VW Amaroki kõrval üks kastikatest, mis on saadaval ka vägagi edevas varustuses ning mida võib julgelt nimetada ka elustiiliautoks. Aga käesoleva mudeliuuenduse kõige suurem uudis on hoopis selle ...
Kuna "pisikesi" Porschesid ehk Caymani ja Boxsterit nimetatakse rahvasuus vahel ka säästu-Porschedeks, siis otsustasime välja uurida, et kuidas siis lood tegelikult on. Fakt on see, et hinnapoolest on Cayman ...
Lõpuks on Ninebot ES1 saanud endale kodumaise konkurendi. Kas konkurent on ilusam või aeglasem, selgub saatest. Muuhulgas uurisime ka möödakäijatelt, mida nad üleüldse elektritõuksidest arvavad.
Kuigi uued Škoda mudelid saavad pea alati kiidusõnu, on nende tooteportfellis senimaani olnud ka üks igatpidi märkamatu Rapid. Nüüd on otsustanud Škoda ka selle segmendi käsile võtta, tuues turule uue Scala, ...
Lõpuks on saatesse jõudnud üherattaline rula nimega Onewheel. Millele Kaspar proovib peale astuda, aga Glenile tuleb hoopis pisar silma – miks, selgub saatest.
Megane R.S on saanud veel võimsamaks ja kiiremaks ning lisanime Trophy - ikka selleks, et Honda Civic Type R-iga veel jõulisemalt rinda pista.
Trophy tähendab ka seda, et see 1.8-liitrine mootor sai ...
Silberauto ja Mercedes-Benz korraldasid ka sellel aastal proovisõidupäeva, mis kandis nime Mercedes-Benz Star Experience. Nagu heaks tavaks saanud, siis oli proovimiseks nii AMG mudelid ringrajal kui ka muudki ...
Tarraco on esimene linnadžiip Seati valikus, millel saab näha autotootja värsket disainikeelt ning millel on valikus ka 7 istekohta.
Proovisõiduauto tehnilised andmed (Seat Tarraco 2,0 TSI ...
Kaspar on senimaani alati rääkinud, et Porsche Cayenne on üks kõige parem linnadžiip. Aga paraku pidi ta oma arvamust hiljuti muutma, sest tegelikult on üks teine džiip veel parem kui Cayenne..
...
Uue Actrose suurimaks väliseks uuenduseks on kindlasti suurte küljepeeglite kadumine ning nende asendamine kaamerate ja ekraanidega. Aga see pole sugugi ainus uuendus, sest auto on saanud ka palju targemaks ja ...
Vaatamata kilomeetripikkustele nimedele, on tuliuued Sony WF-1000XM3 ja vähem-uued Sennheiser Momentum True Wireless väga miniatuursed kõrvaklapid ehk moodsalt väljendudes nuppkuularid. Sony on neisse ...
Jeep Wrangler on üks legendaarne maastikuauto, mis on tuntud oma heade maastikuomaduste, aga ka kohati robustsevõitu sõiduomaduste poolest. Uus mudel on nüüd küll väidetavalt oluliselt kasutajasõbralikum, aga ...
Risto, kes armastab aeg-ajalt veokijuhtide võistlustel käia, osales ka sel kevadel Scania Eesti poolt korraldataval Scania Driver Competitionil. Seal läks tal seekord aga suisa nii hästi, et Eesti esinumbrina ...
Volvo sõnul on S60 puhul tegemist eelkõige juhile orienteeritud autoga. Ja see on ilmselge vihje, et kuulsale Saksa kolmikule on proovitud taaskord konkurenti luua.
Nagu tavaks saanud - 2-liitrine ...
Google Pixel 3 ja 3 XL olid, või õigemini on väga head nutitelefonid. Aga mitte just liiga odavad. Seda viga proovis Google parandada a-nimeliste säästuversioonidega. Kui hästi see õnnestus, selgub saatest.
Rohkem kui sada miljonit inimest on otsustanud, et just see kaherattaline liikur on nende jaoks parim. Kas nad tegid ka hea otsuse, võib selguda saatest.
See võib tunduda küll uskumatuna, aga Posche on oma raudvara ehk 911 suutnud veel paremaks autoks teha. Ja muide - see ei ole mitte mingisugune facelift, vaid tegu on täiesti uue autoga.
Kuju kõlab ...
Mazda MX-5, Renault Clio R.S. Trophy ja Kia Proceed GT-l tunduvad esmapilgul täiesti erinevate autodena - meie aga viisime need kõik kolm auto24ringile ja leidsime neil siiski mitmeid ühiseid jooni. Millised ...
Peale mõningat pausi on Canon otsustanud üllitada korraga kaks pisikest ühetollise sensoriga kaamerat G5 X Mark II ja G7 X Mark III, mis peaksid lähiajal müügile jõudma. Miks neist on põhjust rääkida, selgub ...
Budapesti ralli (The Budapest Rally) on Amsterdamist, Brüsselist, Lyonist ja Pariisist algav ning mööda maalilisi teid läbi Euroopa kulgev retroralli, mille lõpp-punktiks on Budapest.
Teadaolevalt ainuke ...
Kui me Andresel eelmisel korral külas käisime, oli see sinine Mustang tema jaoks nii uus asi, et ta polnud sellega isegi veel kordagi rajale sõitma jõudnud.
Seega nüüd uurimegi Andreselt, et kuidas olid uue ...
KOMMENTAARID (14)